<h3>Dragi fraÈi, vă întâmpin cu această îndătinată salutare a nădejdii Èi a mângâierii: „Hristos S-a născut!”</h3>
<p>S-a născut printre păstori, ca să-i înalÈe pe păstori până la Îngeri. S-a născut în staul, printre oi Èi boi, ca să arate preÈuire dobitoacelor, făpturilor frumoase Èi blânde ale lui Dumnezeu. S-a născut sărac, ca să arate că lui Dumnezeu Îi sunt mai apropiaÈi săracii cei drepÈi, decât bogaÈii cei nedrepÈi. S-a născut lucrător, tâmplar, să sfinÈească munca ca datorie Èi bucurie a tuturor oamenilor de pe pământ. S-a născut InvăÈător, ca să-i înveÈe pe oameni unirea cu Dumnezeu Èi dragostea între fraÈi. S-a născut Mântuitor, ca să-i izbăvească pe oameni de păcat, de blestem Èi de moarte. S-a născut Dătător de Lege, ca să aducă lumii cea de pe urmă Lege a lui Dumnezeu — Iegea Duhului, Adevărului Èi a Dragostei. S-a născut — Văzător de taine, Care vede sufletul Èi rostul tuturor lucrurilor Èi faptelor, ca să le descopere oamenilor ce se va întâmpla până la sfârÈitul istoriei. S-a născut Arhipăstor, ca să Se aducă pe Sine jertfă lui Dumnezeu pentru păcatele oamenilor. S-a născut Împărat, ca să împărăÈească peste sufletele oamenilor Èi să-i scoată din iad la Rai pe cei care mărturisesc ÎmpărăÈia Èi Stăpânirea Sa.</p>
<p>FraÈilor, S-a născut Dumnezeu în chip omenesc, a sfâÈiat perdeaua între Cer Èi Pământ Èi a adus Pământului pace Èi bunăvoire.</p>
<p>De la NaÈterea Mântuitorului nostru până în zilele noastre, pacea Èi bunăvoirea sunt legate de Numele lui Hristos, Èi nimeni nu poate avea pace neavându-L pe Hristos, precum nimeni nu poate avea bunăvoire neavându-L pe Hristos. Pacea vine din cunoaÈterea apropierii de Dumnezeu, iar bunăvoirea faÈă de oameni vine din cunoaÈterea înrudirii între oameni, care Îl au drept Tată pe Dumnezeu. Pentru aceasta, Èi apropierea de Dumnezeu Èi faptul de a-L avea Dumnezeu drept Tată s-au arătat în chip desăvârÈit în Iisus Hristos. AÈadar, Iisus Hristos este dovada apropierii lui Dumnezeu Èi a faptului că Dumnezeu este Tatăl tuturor fiinÈelor din Cosmos. Potrivit însăÈi mărturiei lui Hristos, prin El a vorbit Èi a lucrat Dumnezeu Tatăl. Trăind în această unire deplină cu Dumnezeu, Hristos a simÈit în El o pace nemăsurat de adâncă Èi o bunăvoire nemăsurat de întinsă. Dorind fericirea oamenilor, El le spunea: „FiÈi una cu Mine, precum Eu una sunt cu Tatăl” (Ioan 17, 11; 21-22), căci, în această unire cu Tatăl, Hristos a simÈit fericire, pace, putere Èi nemurire Èi a năzuit ca această simÈire a Sa – a fericirii, păcii, puterii Èi nemuririi – să o dăruiască tuturor oamenilor, pentru a-i face dumnezeu-oameni, precum El a fost Dumnezeu-Om, căutând, astfel, să plămădească ÎmpărăÈia lui Dumnezeu, împărăÈia dumnezeilor pe Pământ Èi împărăÈia păcii Èi a bunăvoirii, în care boii Èi mieii împart aÈternutul cu fiii lui Dumnezeu, iar păstorii Èi Îngerii cântă într-un singur glas „Slavă lui Dumnezeu!”</p>
<p>Însă este mai lesne a face din pietre oameni, decât a face din oameni dumnezei. Hristos nu S-a înÈelat în această privinÈă. El a mai înainte văzut Èi a prorocit ceea ce s-a Èi petrecut. I-au declarat război încă de la bun început Lui, Celui ce le-a pricinuit cel mai mare bine. Èi omenirea se zbate de nouăsprezece veacuri în acest război împotriva lui Hristos, împotriva lui Dumnezeu. Partea cea mai zbuciumată Èi mai tragică a istoriei omeneÈti de la începutul lumii este cea de la Hristos până în zilele noastre. Cu Hristos a Èi luat naÈtere tragedia în lume. Înainte de El a existat durerea seacă Èi fără de leac, însă nu Èi tragedia, căci ea cere lămurire. Astfel, NaÈterea lui Hristos este naÈterea tragediei Èi cele nouăsprezece veacuri ale CreÈtinătăÈii înfăÈiÈează nouăsprezece scene înfricoÈate ale adevăratei tragedii omeneÈti. Prin venirea Sa, Hristos nu a micÈorat durerea omenirii, ci a mărit-o. Prin trezirea omenirii El i-a mărit durerea, căci, cu adevărat, simt mai puÈin durerea cei care dorm pe spini, decât cei care stau treji pe spini. Oare n-a făcut Hristos mai rău prin venirea Sa? SocotiÈi Èi singuri dacă este mai bine a lăsa pe cineva să doarmă în buruieni Èi spini sau a-l trezi ca să urle de durere Èi să încerce să se izbăvească.</p>
<p>Hristos a tras cel mai puternic semnal de alarmă din istoria omenirii: a sunat din goarnă răscoala Èi răscoala a venit — cu ea, însă, Èi nedumerirea. Fiarele îl privesc cu bucurie pe păzitorul lor câtă vreme acesta stă deasupra gropii Èi le aruncă mâncare, însă de îndată ce păzitorul ar coborî în groapă, ca din mâna sa să dea mâncare fiarelor, acestea ar uita de mâncarea adusă Èi s-ar năpusti asupra-i ca să-l sfâÈie. Din nefericire, aÈa s-a petrecut Èi cu oamenii. Le este pe plac să le facă Dumnezeu bine din depărtare, însă nu-L suferă în apropiere, iar când Dumnezeu S-a arătat în Iisus Hristos cu mâinile pline de daruri cereÈti, oamenii s-au năpustit asupra Lui Èi L-au sfâÈiat. Dar Dumnezeu nu este asemenea păzitorului fiarelor. Èi sfâÈiat, Dumnezeu nu este sfâÈiat; Èi răstignit, El trăieÈte; Èi umilit, El Se ridică în înălÈimi; Èi lepădat, El biruie.</p>
<!-- WP QUADS Content Ad Plugin v. 2.0.93 -->
<div class="quads-location quads-ad1" id="quads-ad1" style="float:none;margin:0px;">

</div>

<p>AÈa este Èi cu Hristos. Oamenii nedumeriÈi, simÈind suflarea lui Dumnezeu aproape de ei, s-au năpustit asupra Fiului lui Dumnezeu, L-au scuipat, L-au zgâriat, L-au răstignit. ÎnsuÈi Dumnezeu, L-a înviat pe Acest Hristos Èi L-a făcut Cârmuitorul ÎmpărăÈiei celei duhovniceÈti Èi Judecătorul oamenilor dintru începuturi până la sfârÈitul vremurilor.</p>
<p>Èi acum Hristos păÈeÈte ca Mare Voievod al oÈtii celei duhovniceÈti, înconjurat de Îngeri Èi de SfinÈi, încununat cu Slavă Èi cu BiruinÈă – păÈeÈte Èi le tinde mână de mântuire celor care dănÈuiesc pe spini Èi, în durerea lor, Îl hulesc pe Dumnezeu. El încă mereu le dă pâine celor care aruncă cu pietre în El Èi Ie dă peÈte celor care Îi trimit Èarpe. BiruinÈa Lui este întărită prin răbdarea Sa cea Dumnezeiască. El nu Se luptă cu potrivnicii Săi, aÈa cum nici doctorul nu se ia la harÈă cu bolnavii din spital, ci îi vindecă cu răbdare Èi fără patimă. Ferice de cei care îÈi deschid rănile înaintea lui Hristos Èi se lasă a fi lecuiÈi de El!</p>
<p>MulÈi dintre voi, fraÈilor, sunteÈi întristaÈi, însă tristeÈea este o boală a celor care nu cred că moartea nu este abator, ci poartă care duce către altă viaÈă. ChemaÈi-L pe Hristos Èi El vă va vindeca de această boală.</p>
<!-- WP QUADS Content Ad Plugin v. 2.0.93 -->
<div class="quads-location quads-ad3" id="quads-ad3" style="float:none;margin:0px;">

</div>

<p>AlÈii sunt prea împovăraÈi de grijile pentru cele trebuincioase familiei lor. Èi împovărarea peste măsură cu griji este o boală pe care Hristos o lecuieÈte. ChemaÈi-L în rugăciune cu credinÈă Èi El vă va lecui Èi vă va veseli, căci vă va zice că grija voastră o poartă Unul care este mai puternic Èi mai bogat decât voi.</p>
<p>AlÈii sunt necăjiÈi pentru nedreptatea pe care oamenii le-o pricinuiesc din răutate Èi neînÈelegere. Èi acest necaz este o boală pe care o lecuieÈte Hristos — El, Căruia I Se face încă cea mai mare nedreptate.</p>
<p>AlÈii sunt deznădăjduiÈi pentru că nu-Èi pot găsi rostul vieÈii lor. Cu adevărat, deznădejdea lor este o boală grea, pentru care nu se află tămăduitori printre oameni. Fie ca aceÈtia să îngenuncheze înaintea lui Hristos Èi să tragă cu urechea ce leac le va prescrie. Iar El, de bună seamă, îi va chema să Îi<br />
urmeze Èi să se înroleze în oastea Lui, care mărÈăIuieÈte prin viaÈa plină de spini spre ÎmpărăÈia cea Cerească.</p>
<!-- WP QUADS Content Ad Plugin v. 2.0.93 -->
<div class="quads-location quads-ad4" id="quads-ad4" style="float:none;margin:0px;">

</div>

<p>FraÈilor Èi surorilor, Hristos S-a născut!</p>
<p>Datorită lui Hristos, Pământul nostru a primit un preÈ îndoit printre stele. Datorită lui Hristos, dreptatea a ajuns scumpă ca grâul, iar nedreptatea ieftină ca pleava. Datorită lui Hristos, Cerul s-a deschis către Pământ, încât Ingerii se apropie de el Èi ascultă suspinele Èi rugăciunile noastre. Datorită lui Hristos, neamul omenesc a dobândit o vrednicie pe care n-a avut-o fără El Èi pe care nu o au nici omizile din iarbă Èi nici viermii din Èarină.</p>
<p>Unii dintre ei, care sunt părtaÈi potrivnicilor lui Hristos, vă vor spune că le stă Èi lor în putinÈă să rostească aceleaÈi cuvinte măreÈe pe care le-a rostit Èi El. Èi ei rostesc degrabă Èi lesne cuvintele adevăr, dreptate, libertate, frăÈietate, copac, piatră, varză; însă, este o mare deosebire când aceste cuvinte sunt rostite de Hristos Èi atunci când ele sunt rostite de antihriÈti:</p>
<p>Când antihristul rosteÈte cuvântul adevăr, îi vedeÈi minciuna în ochi; însă, când Hristos rosteÈte<br />
„adevăr,” toate lucrurile freamătă de bucurie, precum freamătă cineva când un bun prieten îl strigă pe nume.</p>
<p>Când antihristul rosteÈte cuvântul dreptate, simÈiÈi de îndată că în spatele dreptăÈii se gândeÈte doar la propriul folos, spre paguba multora. Când Hristos rosteÈte „dreptate,” iadul se prăbuÈeÈte înfricoÈat Èi toÈi drepÈii de pe Pământ Èi din Cer se simt răsplătiÈi pentru ostenelile lor.</p>
<p>Când antihristul rosteÈte cuvântul libertate voi vedeÈi, din rostirea sa mustind a ură, că el se gândeÈte la înlănÈuirea tuturor, afară de sine însuÈi Èi de adunătura lui de tâlhari. Însă, când Hristos rosteÈte<br />
„libertate,” orice făptură vie simte uÈurarea poverii sale Èi începe să respire mai liber.</p>
<p>Când antihristul rosteÈte cuvântul frăÈietate în spatele limbii sale, voi vedeÈi cuÈite învăpăiate, pregătite sa-i înjunghie pe toÈi cei ce nu se închină înÈelepciunii Èi programului său. Însă, când Hristos rosteÈte<br />
„frăÈietate,” El rosteÈte cuvântul cu lacrimi în ochi, gata să spele de necurăÈie orice făptură murdară de pe Pământ, ca ea să se înfăÈiÈeze curată Èi luminată înaintea Tronului lui Dumnezeu.</p>
<p>Aceasta este deosebirea între aceleaÈi cuvinte rostite de buze diferite, prin care vorbesc duhuri diferite. Deosebirea între cuvintele măreÈe pe care le-a rostit Hristos Èi aceleaÈi cuvinte rostite de antihrist este aproape aceeaÈi deosebire între ceea ce spune un om Èi ceea ce repetă un papagal.</p>
<p>FraÈilor, Hristos ne vine în ospeÈie. Cel mai curat Èi Cel mai mare Oaspete Care ne colindă în chip nevăzut în fiecare an. CurăÈiÈi-vă gândurile de toate cele pământeÈti, căci El este Oaspetele cel din Ceruri. CurăÈiÈi-vă inimile de poftele cele urâte, căci El nu cercetează inima care mai doreÈte încă ceva afară de El.</p>
<p>TămâiaÈi cu pace Èi bunăvoire casele voastre Èi pe cei de aproape ai voÈtri Èi Îl veÈi simÈi când va intra la voi, veÈi auzi când vă va spune: „Pace casei voastre!”</p>
<p>PocăiÈi-vă pentru tot răul pe care l-aÈi gândit, pe care l-aÈi făptuit Èi pe care plănuiÈi să-l săvârÈiÈi, Èi astfel, prin pocăinÈă, vă veÈi împăca cu Dumnezeu, Èi când vă veÈi împăca cu Dumnezeu, lesne vă veÈi împăca cu toÈii cei vii Èi morÈi cărora le-aÈi îngreuiat viaÈa. Iar când vă veÈi împăca cu Dumnezeu Èi cu toÈi cei vii Èi morÈi, atunci Îl veÈi înÈelege Èi-L veÈi iubi pe Hristos. VeÈi pricepe, fraÈilor, că Hristos înseamnă biruinÈa fiecărui bine asupra fiecărui rău, Èi-L veÈi iubi pe Hristos cu acea dragoste cu care se poate iubi un biruitor viteaz, iar inima voastră se va umple de o bucurie neprefăcută Èi deplină, precum s-a umplut inima păstorilor din Bethleem din acea noapte în care S-a născut Mântuitorul lumii, Èi veÈi simÈi că vă sunt aproape toate cele care fără Hristos vi se păreau departe: Èi Dumnezeu, Èi Îngerii, Èi păstorii din Bethleem, Èi stelele, Èi boii, Èi mieii, Èi cei săraci Èi împăraÈii, Èi toată firea de la un capăt la altul. Èi împreună cu toate făpturile de pe pămqânt Èi din Cer, împăcate într-un suflet Èi-o inimă, întru Numele lui Iisus Hristos, vă veÈi împreuna glasurile Èi veÈi cânta cântarea din Bethleem: Slavă întru cei de Sus lui Dumnezeu Èi pe Pământ pace, între oameni bunăvoire!

Tămâiați cu pace și bunăvoire casele voastre ca să intre Oaspetele cel din Ceruri
