Un mare lanţ de magazine din România anunţă că va renunţa la casieri. Clienţii s-au împărţit rapid în două tabere: în timp ce unii cred că astfel îşi vor face cumpărăturile mai repede, alţii susţin că nu se descurcă şi vor ca angajaţii să îşi păstreze locurile la casele de marcat. Reprezentanţii magazinului promit că nu vor da casierii afară, ci le vor găsi alte joburi în firmă.

Anunţul retailerului că va moderniza treptat tot sistemul de plată a stârnit o furtună pe internet.

„Lăsați casierii, nu-i niciun folos pentru clienți eliminarea casierilor! Lăsați clientul să aleagă modul de achitare, sunteți la dispoziția clientului!” – comentează un utilizator.

„Altcineva crede că magazinele îşi cresc profiturile pe spinarea clienţilor. Flotări nu ne puneți să facem?” – este o altă reacţie critică.

Sunt şi clienţi care cred că acest sistem e mult mai rapid.

„Sunt mult mai eficiente decât să stai la coadă.”

„Ce le facem la casiere, că rămân fără muncă.”

Cei mai mulţi spun că erau mulţumiţi cu sistemul de până acum, în care puteau alege dacă îşi scanează singuri produsele sau trec pe la un casier.

„Ar trebui şi/şi. Multă lume care este mai în vârstă nu se descurcă cu banii. Li se pare mai comod să traverseze casierul toate produsele şi cumpărătorul doar să stea să privească. Mă bucur întotdeauna când există casele de marcat rapide.”

În ţările din vestul Europei, în multe magazine tehnologia a luat locul angajaţilor

„Oamenii ce fac, rămân fără serviciu?”

Răspunsul vine chiar de la reprezentanţii lanţului de magazine.

„Toţi casierii sunt şi vor rămâne colegii noştri. Nu discutăm despre disponibilizări în niciun caz. În schimb, meseria lor evoluează.”

Planurile Auchan de înlocuire a casierilor

Greta Neagu, reporter: „Până în 2025 retailerul francez îşi propune să transforme meseria de casier în cea de consilier pentru clienţi. Astfel, angajaţii îi vor ajuta pe clienţii care nu se descurcă cu scanarea produselor la casele rapide.”

De altfel, casierii îşi reiau atribuţiile clasice, la cerere.

Greta Neagu, reporter Observator: „Fiecare casă este reversibilă. Astfel încât cei care vor să îşi scaneze singuri produsele şi să plătească fie cash, fie card vor veni aici. Ceilalţi, care vor să aştepte casierul, vor ocoli pe cealaltă parte.”

Alin Tomus, sociolog: „În momentul în care au apărut macaralele, muncitorii din zona porturilor aferente oceanului Atlantic mergeau noaptea şi stricau, demontau părţi componente ale macaralelor, de teama aceasta, că se pierd locuri de muncă. Este un proces natural, este un anumit nivel de rezistenţă la schimbare.”

„Scanează un articol!”

„Sunt mulţi ca mine ca nu ştiu?”

„Aşa face toată lumea.”

Exemplul Auchan, urmat și de alte magazine

La Sfântu Gheorghe, un alt mare lanţ de magazine a inaugurat un hipermarket în care nu există casieri. Toate casele sunt Self Check, iar angajaţii îndrumă clienții în utilizarea lor.

„Lăsați casierii, nu-i niciun folos pentru clienți eliminarea casierilor! Lăsați clientul să aleagă modul de achitare, sunteți la dispoziția clientului!”

„Simt că magazinele și au crescut profitul pe spinarea mea. E plină țară de hipermarketuri din 300 în 300 de metri, înseamnă că România e țară profitabilă pentru ei. Atunci să pună mâna să și plătească niște casieri. Pe trendul asta o să ajungem să le și aranjăm tot noi produsele la raft, eventual să dăm și cu mătura la final de tură”, a precizat un alt client.

Distribuie pe: